25.11.03

Trooppinen sairaus ja muita diagnooseja

Nyt se iski minuun, kuume. Todellinen kuume minulla on ollut viimeksi lapsena. Silloin se tuli aina pari päivää ennen joulua. Liekö ollut jännitystä vai mitä. Eilen illalla kuume äityi niin kovaksi, että olo tuntui samalta kuin humalassa (humalassa minua ei vain väsytä!) Mikään troppi ei tunnu tehoavan. Joka paikkaa särkee. Ihan kuin neuloja työnnettäisiin nivelien väliin, ytimistä asti kipu säteilee lihaksiin, pää on kuin pahimpana krapulapäivänä. Kurkku on turvonnut melkein kiinni ja kuiva yskä irrottaa keuhkot sijoiltaa. Suoni poksahtaa päästä hetkenä minä hyvänsä.

Lueskelin lääkärikirjaa. Sen mukaan minulla voi olla aivokalvontulehdus, verenmyrkytys, reuma, jokin trooppinen sairaus (edellyttäen, että olen ollut trooppisella alueella)...tai ihan tavallinen vilustuminen. Lähimmäksi oirekuvaukset menivät nielutulehduksen kohdalla.

En tiedä miksi edes omistan lääkärikirjan. Niin, taisin saada sen lahjaksi muutama joulu sitten...