19.4.05

Lähettäkää minulle vaatteita, jotka istuvat hyvin

Viime viikkoina olen saanut ilmaisia vaatteita.(Kiitos kaikille lahjoittajille!) Pari viikkoa sitten sain kevättakin, jonka ostoa olin jo ehtinyt hetken harkita. Viime viikolla sain hienot housut, joskin hivenen liian leveälahkeiset makuuni, mutta muutoin kaikin puolin istuvat. Viikonloppuna minulle lahjoitettiin pehmeä ja tyylikäs merinovilla-puuvilla neule. Kaikki vaatteet ovat käytettyjä, mutta ei se ole ennenkään pukeutumistani haitannut.

Ilmeisesti näytän ihmiseltä, jolle halutaan lahjoittaa vaatteita. Syitä lienee monia. Ehkä joku säälii köyhää, vaate on lahjoittajalle epäsopiva tai sitten lahjoittajat yksinkertaisesti tietävät kuinka paljon inhoan maksaa vaatteista. Mieluummin kiertelen ja kaartelen alennusmyyntejä monta päivää kuin ostan täysihintaista rättiä.

Tänä vuonna olen sijoittanut omiin vaatteisiini 20 euroa. Talvitakki maksoi 15 e, sukkahousut 2 e ja samettihousut 3 e. Ja nämä eivät ole kirpputoriostoksia. Mielestäni kirpputoreilla myytävät vaatteet ovat ylihinnoitettuja. Kuinka joku kehtaa nyhtää virttyneestä topista viittä euroa?

Tyttäreni vaatteisiin on uponnut paljon enemmän, ehkä sellaiset 150 euroa. Hänellä onkin ollut kasvukausi.

2 Comments:

Blogger Tuuba said...

Lisäys: tämän talven pipo maksoi euron.

10:52 ap.  
Blogger LL said...

Eipä kestä.

1:09 ip.  

Lähetä kommentti

<< Home