10.8.04

Heikko luonne

Löin tänään hevosta, tosin perustellusti ja vain kevyesti avokämmenellä. Silti tunnen syyllisyyttä. Poikarukka oli joutunut tappeluunkin toisten hevosten kanssa. Olen pitkäpinnainen, mutta hevosen kanssa ei voi lepsuilla. (Voi, voi... yleensä huitaisu ilmaan on riittänyt, mutta nyt täytyi käydä jo iholle.) Luonteenheikkoutta, koska harmittelen asiallista kurinpalautusta. Yritän kovettaa sisimpäni ja päästä asiasta yli.
***
Kahden päivän aikana olen viihdyttänyt itseäni ajamalla 60 kilometriä pyörällä, nostelemalla puntteja ja juoksemalla metsässä henkinen pakokauhu kintereillä. Luonto kostaa, olen tulossa flunssaan.
***
Neljä päivää aikaa kerrata tanssiaskeleita. Olen jo käynyt ajatuksissa läpi kaikki osaamani tanssit. Valssi ja humppa ovat ok. Kummastakaan en erityisemmin pidä, mutta osaan ne. Polkkaa en osaa, jenkkaa kylläkin. Ehdoton suosikkini on foxtrot. Siinä tuntuu olevan loputon määrä askelvariaatioita ja lähes kaikki tanssit, jotka eivät ole selkeästi jotain edellä mainituista, taittuvat foxtrotiin. Jopa tango, jota en osaa eivätkä useimmat miehetkään. Olin kerran menossa argentiinalaisen tangon kurssille, mutta se kuihtui osanottajien vähyyteen. Tylsää, sillä ensi lauantaina olisin voinut tanssia kengät kipinöiden argentiinalaista tangoa.