3.5.04

The Real Inka

Maailmassa taitaa olla kaksi ihmistä, jotka tietävät millainen minä oikeasti olen. No joo, ehkä hekään eivät aivan täysin tiedä, mutta ovat ainakin melko lähellä totuutta. Nämä kaksi ihmistä, joista toinen en ole minä itse, tietänevät tämän. Haluan pitää fiksua kulissia yllä. En halua paljastaa itseäni ja typeryyttäni kaikille. Olen toisaalta miettinyt sellaistakin vaihtoehtoa, että mitäpä jos kaikki ihmiset paljastaisivat oman typeryytensä maailmalle, mutta se kai aiheuttaisi vain lisää kaaosta ja ahdistusta.
***
Olin elämäni tylsimmissä vappubileissä. Luulin niiden olevan aivan rauhallinen illanvietto, kunnes iltapäivällä annoin kertoa itselleni, että bileet ovat perinteiset ja boolia lisukkeineen on tarjolla. Virittäydyin tunnelmaan ystävieni kanssa puistopiknikillä. Mutta illan ”bileissä” todellisuus paljastui. Ne olivat sittenkin aivan rauhalliset illanistujaiset. Katsoimme tv:tä. Kaikenlisäksi vierasjoukko koostui enimmäkseen miehistä ja naisosasto puolestaan oli minä, talon emäntä vauvoineen ja muuan toinen raskaana oleva nainen. Voitte arvata kuka ei kuulunut joukkoon! Mitä tästä opimme? Olen siis lastenvihaaja ja pinnallinen ihminen, kun en tiedä elämän todellisesta tarkoituksesta mitään. Niinpä niin. En minä lapsia vihaa, ihan totta. Kysykää vaikka Tuuban tyttäreltä tai kummipojaltani (joka tosin jossain vaiheessa pelkäsi minua...). On vain niin, että naiset ja kakkakeskustelut ovat minulle liian rankkoja. Se on kyllä totta, että en tiedä elämän todellisesta tarkoituksesta mitään.
***
Pitää hakea matkalaukku kellarista.