22.3.05

Ostoslista

Päivisin on jo niin aurinkoista, että paikoitellen ilmestyy vesilätäköitä. Parvekkeen lumikerroskin on lohduttavasti vähenemään päin. Keväästä innostuneena voisi helposti erehtyä pukeutumaan kevättakkiin. Aamuisin ja iltaisin on silti hyvä varautua kylmyyteen (tänään klo 7. 10 pakkasta oli -13 astetta). Eipä silti, ei minulla ole kevättakkiakaan. Se on vielä kankaana kaupassa. Ostoslistaan olen kirjoittanut 2. 25 metriä sopivaa kangasta, avovetoketju 65 senttimetriä, kaksi 18 senttimetrin vetoketjua, tukikangasta ja kangasliitu. Muita tarvikkeita taitaa olla valmiina. Nähtäväksi tuleeko noista aineksista takki vai lompakko.

Kevät on aina mukavaa, vaikka toisaalta kovin harmittavaa aikaa. Sen ärsyttävän yltiöpäinen positiivisuus paljastaa muiden nuhjuisen olemuksen, joka vielä haluaisi jäädä talven pimeään pesään. Joka vuosi odotan kevättä, mutta joka kerta se yllättää minut. En ole valmis. Antakaa minulle vielä pari viikkoa pimeää talvea.

Tänään aamuauringossa tuijotin kauhusta jäykkänä ikkunoita, joista ei nähnyt kunnolla läpi. Nehän ovat likaiset! Ja mikä ihmeellinen pölykerros peittää asuntoa kauttaaltaan, vaikka minä olen luullut siivoavani! Vaatekaapin sisältökin näyttää jo lopen uupuneelta. Täytyy lisätä ostoslistaan 1. 55 metriä trikoota tai jotain muuta sopivaa, 1. 45 metriä puuvillakangasta ja 1. 60 metriä neuloskangasta. Jos hyvin käy, näistäkin aineksista voi tulla jotain käyttökelpoista.

***
Kylvin pääsiäisruohoa. Se ei ole oikeaa rairuohoa, käytin ohransiemeniä. Saavat kissat kesää odotellessa syödä sen, kunhan nyt ensin kasvaisi.