24.2.04

Vieroitushoidossa

Olen ollut viime päivinä voimaton, henkisesti. Aamuisin olen ollut hyperaktiivinen ja herännytkin jo ennen seitsemää, mutta jo yhteentoista mennessä toimeliaisuuteni on kuihtunut satunnaisiksi, mitättömien asioiden näpräilyksi. Tänään on puristettava itsestä kaikki, koska aamuisen koulurupeaman jälkeen musiikillista tiedonvaloa kaipaavat vielä yläasteikäiset...jääkön mainitsematta mitkä.

Mutta ensi viikolla koululaisilla on loma! Minulla ei ole. Väsyttää. En ole varmaan vieläkään toipunut laskiaissunnuntain konsertista, joka oli tietysti kaunista kuultavaa. Mutta sitähän eivät useimmat ihmiset tienneet, koska eivät saapuneet paikalle.

Tämä on ollut huono ajankohta aloittaa vieroitushoito kahvista. Liian paljon kaikenlaista yhtä aikaa, mutta ainahan sitä on jotakin...Olen juonut sammioittain itsetehtyä yrttiteetä. Välillä olen kuitenkin miettinyt teen ainesosia, että näinköhän voin olla varma, mitä kesällä tuli pellonpientareelta kerättyä ja mahtaakohan äiti tietää mitä ryytimaassaan kasvatti. Sen verran hurjia unia olen viime öinä nähnyt. Männä yönä heräsin, kun nauraa hekottelin niin, että vanha jousipatjakin nitisi. Mutta se nauru oli oikein rentoa ja siihen olikin kiva herätä.
***
Nyt tässä tuli vielä mieleeni, että miksihän oikeastaan haluan kahvista eroon? Kahvi maistuu hyvälle.