4.2.05

Perjantaimiete

Avantouinti. Hulluja nuo suomalaiset. Kaupungissa jo viikon verran pidetty kisa-avantoa sulana. Uimarannan ohi kävellessä olen katsonut kummeksuen hyiseen veteen sukeltavia ihmisiä. Eihän kylmässä sinänsä mitään vikaa ole. Minä pidän pakkasesta. Mutta talviuinnin suhteen olen epäilevä. En pidä mustasta ja kylmästä vedestä. Luulen kai, että hiidet ja muut vesihenget kiskovat minut oitis upoksiin. Muuan tuttavani harrastaa talvisukellusta. Se, että hän saa ihmeellisiä fiiliksiä sukeltaessaan jään alla, on minusta ahdistavaa. Ajatuskin sellaisesta kuristaa kurkkua. Minä tyydyn vain hulvattomaan lumihangessa kieriskelyyn ja saunomiseen.

***
Tuuba! Tervetuloa takaisin.

2 Comments:

Blogger Tuuba said...

Kiitos, kiitos.

Huomannet uuden ulkoasun. Ajattelin yksinkertaistaa.
***
Olen kahdesti uinut avannossa. Toinen oli oikea avantouintipaikka Tampereella. Palelin viikon tapauksen jälkeen. Toinen oli keinotekoinen kylmäallas täällä Rovaniemellä. Sen jälkeen tuli varsin hyvä olo.

Olen menossa muuten turvesaunaan viikon kuluttua!

1:47 ip.  
Blogger Inka said...

Turvesauna on kiva. Kävin kerran. Tosin sitä mustaa liejua tuntui irtoavan ihosta vielä viikonkin saunomisen jälkeen...

2:45 ip.  

Lähetä kommentti

<< Home